اصول شستن فرش نجس
نوشته شده توسط : عابد

شستشوی فرش نه تنها می تواند آلودگی هایی مانند گرد و غبار و دوده را از تاروپودهای فرش پاک کند، بلکه روشی اصولی برای زدودن ناخالصی ها از روی فرش است. بهترین روش شستشوی فرش نجس و رعایت قوانین شستشوی فرش نجس استفاده از خدمات قالیشویی معتبر مانند قالیشویی عابدینی است.

همانطور که می دانید شستن فرش های نجس قوانین خاصی دارد که برای نظافت کامل باید رعایت شود. از آنجا که دستور شستن فرش نجس در قالیشویی به درستی انجام می شود; شما می توانید با خیال راحت کار شست و شوی فرش و قالیچه های نجس خود را به این مراکز معتبر بسپارید.

اصول پاکسازی فرش از نجسی

در احکام اسلام آمده است که برای پاک کردن فرش از نجاست، می‌توان پس از زدودن همان نجاست و شستن فرش، از آب کر استفاده کرد.

آب کر آبی است که می تواند ظرفی به عرض 3 اینچ، طولانی و عمیق را پر کند. از نظر شرع، آب شرب در لوله کشی شهری; آب کر محسوب می شود.

آب کر جریان دارد; با کمک آن می توان فرش را از آلودگی تمیز کرد. ابتدا باید همان ناخالصی را با کمک این کر آب از بین ببرید. پس از خروج آب از فرش کافی است محل نجاست را چند بار با دست مالش دهید تا رطوبت باقیمانده از بین برود. اگر قسمت کوچکی از فرش آلوده است، می توانید با قرار دادن یک لگن بزرگ زیر آن و ریختن آب کر روی فرش، آن را تمیز کنید.

نحوه شستن فرش نجس

از آنجا که شستن فرش نجس قوانین خاص خود را دارد; حتی ارزان‌ترین قالی‌شویی‌ها نیز از تمام اصول پاک‌سازی پیروی می‌کنند تا به مشتریان خود اطمینان دهند. در قالیشویی عابدینی با چندین دهه تجربه در شستشوی فرش و قالیچه علاوه بر پاکسازی و زدودن آلودگی هایی مانند میکروب ها، باکتری ها و گرد و غبار از روی فرش، بر اهمیت توجه به احکام شرعی نیز تاکید داریم.

بر این اساس پس از شستشوی فرش با مواد شوینده استاندارد و مناسب، تمامی اصول تصفیه آن را رعایت می کنیم.

علاوه بر این همانطور که گفتیم توجه به بافت، جنس و نوع فرش هنگام زدودن ناخالصی ها از آن بسیار مهم است. در قالیشویی عابدینی به عنوان ارزان ترین قالیشویی تهران پس از بررسی این موارد شوینده مناسبی را برای شستشو انتخاب می کنیم که به الیاف فرش شما آسیبی وارد نکند.

ضمناً فرش ها از نظر رنگ توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرند. فرش ها پس از شست و شو، طبق اصول و قواعد اسلامی، با آب کر فراوان تصفیه شده و کاملا تمیز می شوند.





:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: